یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

انفجار در بازار پرداخت همراه

تیک نیوز

جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷:۰۰


بر اساس پیش­ بینی ­های صورت گرفته توسط موسسه تحقیقات بازار iSuppli، استفاده از سیستم NFC تلفن همراه در سال آینده با افزایش قابل ملاحظه­ای روبرو خواهد شد. بر این اساس شرکت­های گوگل و نوکیا اعلام کرده‌اند که در سال 2011 کلیه دستگاه­های تلفن همراهشان به پایانه NFC مجهز خواهد شد.

وایمکس نیوز - بر اساس این پیش­بینی، تعداد دستگاه­های تلفن همراهی که به NFC مجهز باشند در سال 2014 به 220 میلیون خواهد رسید که این میزان چهار برابر تعداد دستگاه­های مجهز به NFC در سال 2010، یعنی 52.6میلیون خواهد بود.

بر اساس این پیش­بینی ساخت دستگاه­های مجهز به NFC از سال 2010 تا 2014 با رشد سالانه 100درصدی مواجه خواهد شد. همچنین تعداد دستگاه­های تلفن همراه مجهز به NFC در سال 2014 حدود 13درصد کل دستگاه­ها را نشان می­دهد که این میزان در سال 2010 حدود 4.1 درصد براورد شده است.

گسترش استفاده از سیستم NFC باعث شده تا بازیگران عرصه مخابرات توجه ویژه­ای به این سیستم داشته باشند. از آن جمله شرکت نوکیا اعلام کرده که در سال 2011 دستگاه­هایی مبتنی بر تکنولوژی NFC تولید خواهد کرد، همچنین شرکت گوگل اعلام کرده است که نسخه 2.3 اندروید، این سیستم را ساپورت خواهد کرد. علاوه بر این سه اپراتور بزرگ امریکا یعنی AT&T، Verizon و T-mobile قصد دارند با کمک یکدیگر سیستم پرداخت همراهی را مبتنی با سیستم NFC بنا کنند.

این فناوری جزو تکنولوژی­های پیشرفته دنیا بوده که در کشورهای پیشرفته طرفداران زیادی را بدست آورده است ولی هنوز راهی به ایران پیدا نکرده است.
 

منبع: گروه علمی تحلیلی طیف

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو